25 januari 2010

Dagens Nystan


Medan han Dan gäspade, hängde jag i Nationalbaren.
Båda missade vi VM-kampen mellan Sverige och Finland.
Kamp?
Sverige körde över Finland.
Vi avskalade finnarna totalt!
8-1!!
Han Ersmar såg den och tyckte den var underhållande.
Hrmf!!
Jag har bara sett nedanpublicerade sammanfattning.



Jag fattar samman att finnarna var skitdåliga.
Bjudningar som man sällan ser i dagens bandy.
Juniormässigt försvarsspel.

Kan bara konstatera.
I dagsläget finns det bara två nationer värdiga ett Bandy-VM.
Så varför??
Varför Bandy-VM??

****

5 kommentarer:

  1. Skalenligt på min ära!

    Varför Bandy-VM? Ja, inte vet jag. Jag brukar bara ha rätt på den ena siffran när jag tippar matcher...

    Ledig måndag på dig du galante! :-)

    SvaraRadera
  2. Lägg ner bandy-VM! Finnar skall inte hålla på med lagsport. Spjutkastning och kast med liten mobiltelefon däremot, om ens det. Usch! Såg ändå rätt trevligt ut i det finska laget igår, man åkte runt lite grand och kollade läget. Snacka lite skit i form av "när kommer Lampinen?" och "Laakkonen måste hit, helvetti, det här kåår inte!"

    SvaraRadera
  3. bb:
    Ja men halvgrattis då!!
    Ledig måndag?
    Säger som dykaren, så fort jag är ledig så är jag upptagen!

    tommy:
    Laakkonen och Lampinen, där har vi lösningen, kommer dom funkar det för finnarna även när det gäller lagsporten bandy :))

    SvaraRadera
  4. Ledig måndag alltid. Jobbar 75. Procent, SKÅL hela dan!!!

    SvaraRadera
  5. Slippa måndagar!
    Huva, huva ...

    SvaraRadera