27 januari 2010

Dagens Rosa

"Tänk att jag dansar med Adolfsson,
lilla jag lilla jag Hitler Adolfsson.
Tänk att bli uppbjuden av en sån populär person ..."

Och nu fattar man ju vad fel det har blivit.
Vad fel man lärde sig under historielektionerna!
Hade bara färgen uppfunnits lite tidigare så ...
.. hade nog inte världen sett ut som den gjorde då??
I alla fall hade lektionerna sett annorlunda ut!!



Alla vill ju vara rosa ...
Eller hur Hägglund?
Eller hur Jimmie??

Idag är det på dagen 65 år sedan som Auswitch befriades.
Se även>>>

***

5 kommentarer:

  1. Klart att det beror på färgerna! Och SYMBOLERNA!
    Fast jag är väldigt förtjust i Hitlerkombinationen brungulsenapbajs ihop med vinrött och svart.

    SvaraRadera
  2. Klart som Alcros köksfärger!

    Får se, skickar du lite färgprover!!

    SvaraRadera
  3. Kolla bara på hans originalutstyrsel så ser du exaktemente vilken nyans jag menar.

    SvaraRadera
  4. Men det fanns ju ingen färg då :)???

    SvaraRadera
  5. Det mest intressanta är ju vem som hjälpte honom upp till teaterscenen. Var det kanske A Pike och Messini? Vi har ju en duktig skådespelare i det stora landet i väst just nu. Passa på att studera, och försök våga inse vilken historiskt märklig tid vi lever i!

    SvaraRadera