25 februari 2010

Dagens DO

Läste i bladet.
Experten Wikegård anmäls.
Han Wikegård diskriminerar damhockeyn??
Kan så vara.
Har inte så bra koll.
Men vad säger mamma då om svt??
Svt valde att köra bronsmatchen direkt endast på webben!
Och då utan kommentator :)
Kan man inte kalla det diskriminering?

Men kanske det är som så att det är damerna själva som ...
.. inte vet jag.
Det jag vet med säkerhet är att kul att titta på är det inte!!
Och inte blir det bättre av att vi missade bronset.
Finland vann i sudden ...
Huvvalainen!!

***

8 kommentarer:

  1. Hockey utan tacklingar är som att lira curling utan kvastar. Inge vidare spel där inte men brons är brons och finskorna såg ju rätt glada ut efter förlängningen, Kiitos.

    SvaraRadera
  2. Som att spela bandyslutspel utan Vetlanda BK :)
    Alla medaljer räknas och det är väl därför vi följer även curlingen och damhockeyn :)))

    SvaraRadera
  3. Var inte bara han som klantade sig.
    Herr Lundmark tyckte i TV4 soffan att tjejerna hellre skulle spela med killarna så de utvecklades, annars kom de ingen vart????

    SvaraRadera
  4. Klantade sig??
    Har dom inte rätt??
    Borde inte damhockeyn utveckla sig??
    Och inget utvecklas väl utan pojkar???

    SvaraRadera
  5. Trodde i min enfald att damidrott utvecklade sig själv i sig själv.
    Men okey lägg ned damallsvenskan i hockey och låt alla tjejer slåss om en plats i herrlagen. De som överlever sätter vi ihop i ett landslag med och då slår vi nog Canada. ;-)))

    SvaraRadera
  6. I din enfald trodde du det, men det fattar du väl att det måste till män för damer ska utvecklas.
    Tycker din idé är lysande, låt dom träna och spela bland herrarna :))

    SvaraRadera
  7. Okey.
    Min tanke är skickat till hockeyförbundet. Min enfald är väl deras lycka kan jag tro.

    SvaraRadera
  8. Endast du förstår deras eget bästa!
    Vart går näst OS??
    Deras lycka har du gjort!!

    SvaraRadera