21 mars 2010

Dagens Parodi

Årets idrottsliga höjdpunkt ...
Det pågår en bandyfinal i Uppsala.
Men sicken parodi ...
Snön faller och bandyn med den ...



Nu snöar det mindre säger han Härenstam.
Frågan är var???

Ibland som idag är man glad att di gule inte är med :(
För ibland som idag är det inte säkert att bästa laget vinner!!
Och ska vi vara med då ska bästa laget vinna.
Vi ska inte behöva vinna tack vare taskigt väder.
Vi vill vinna sportsligt.
Såna är vi gula ...
Ärligt gula ...

Ställningen efter 12 minuter är 1-1 ...
Bollnäs v. Hammarby ...

Sa jag det?
Sa jag att våra yngsta vann finalen ...
Inte för att något annat var att vänta.
Möter man Motala så :)))

Samtidigt pågår fotbollsallsvenskan.
Det gröna mattans schack??
Ekenberg har gjort 3 mål på Gais.
Mjällby leder 3-0!
Trelleborg har 1-1 mot Kalmar :)
Helsingborg leder 1-0 mot Djurgården ...
.. inför tomma läktare eller??

***

6 kommentarer:

  1. byt spola mot sopa i din favolåt

    SvaraRadera
  2. Ingen dum tanke duuuu!!

    SvaraRadera
  3. Jag tror förstås inte på de däringa uppgifterna att Kostigen skulle förlorat, ingen var ju där... Båg!

    SvaraRadera
  4. Härligt, härligt ännu en sån däringa berömd ko(n)spiration!!

    SvaraRadera
  5. En gör så gott en kan. Förneka, förneka och förneka igen. Det kan ju iaf bli en verklighet för mig. Var det inte så att det i själva verket var Vetlanda som van guldet i år? Som jag minns det så... Det tycker jag att du ska skriva.

    SvaraRadera
  6. Det är ju det som är fördelen med att ha ett eget lexikon!!

    SvaraRadera