28 mars 2010

Dagens Svartvita

Lycka är ...



Snacka om svart på vitt.
Svart på vitt att undertecknad är bäst när det gäller ...
Båda rätt idag ...
Härligt nu blir det fler matcher ...
Fler matcher för våra blivande motståndare.
Hoppas att båda går till sudden :))

TV-matchen mellan FBK och SAIK var ingen höjdare.
Skelefteå var blekare är blekt, kanske flygblekt??
Lite spännande i slutet .. sista minuten .. men ...
Färjestad vann till slut med 2-1.
I Skandinavium pressade Frölunda på i slutet av tredje.
En märklig utvisning till Frölunda gav en extra chans.
Märklig var den .. inte för att jag såg matchen .. men ...
Man hörde ju på radiolan att den var den märklig :))
Linköping vinner med 3-2 ...

På tisdag .. nya matcher ...
Nu kan både Skellefteå och Linköping avgöra på hemmais!!
Återkommer ...

Helt apropå.
Helt svart på vitt.
Vem skrev att Åtvidaberg ...
Jag bara undrar, var är dom nu??
Jag är sällan mållös, men det är gamla ÅFF

***

7 kommentarer:

  1. Skööönt. Rätt eller fel utvisningar glöms snabbt när resultatet blir rätt. Annars.. Matcherna har ju frånsett en varit helt jämna så chansen att något lag rinner ifrån i sista matchen är nu stor. Hoppas då på rätt lag...

    SvaraRadera
  2. Visst glöms dom, och det var ju tur att dom inte fick något mål på det PP:et!
    Jag ger LHC 75% chans .. hemmarink är alltid hemmarink även om den gjord av choklad!!!

    SvaraRadera
  3. Jag antar att du syftar på undertecknad då jag sa: "Du tycks, år efter år, lite slentrianmässigt, placera nykomlingen i botten. Fegt, men säkert statistiskt vettigt. Att Åtvid kommer sist står säkert i Facit. ;)"
    ...och? ...och?? Har jag sagt att de inte hamnar sist kanske?? Va? Va?

    SvaraRadera
  4. Å andra sidan kanske du bara syftade på dig själv? Jag är dock en smula egocentrerad, det medkännes ;)

    SvaraRadera
  5. En smula??
    Inte ett ord, inte ett grattis inte ..
    Men när de taktiska feltippningarna går in då är du tamefan snabbare än han Boork på att klaga, glöm TV-jobbet, glöm TV-soffan .. hahaha

    Dessutom så skänkte jag inte en tanke åt Brommahållet när jag skrev .. "Vem skrev ..."
    Kan bara säga att jag känner att min spåkula verkar nyputsad och jag ser en guldfest, jag ser ett stort torg i en småländsk residensstad, jag ser tusentals människor, jag ser en spelarbuss .. låt mig se vad står det på HV..

    Har dy sett nåt i din kula :)???

    SvaraRadera
  6. Nja, att tippa att nykomlingen ska komma sist och sedan jubla när de ligger sist efter två omgångar är väl ändå både lite löjligt och minst sagt prematurt. men OK - grattis då. "Men när de taktiska feltippningarna går in..." - vad snackar han Göran om nu då undrar hela Bromma.

    Guldfest? Ja, inte står det Vetlanda i alla fall, det boro något att fira.

    Jag har två, till skillnad från dig, och tänker inte, till skillnad från dig, ägna mig att självstympning för att se efter. ;)

    SvaraRadera
  7. Tre!!
    Åtvidaberg har spelat tre men jag förstår att du tänker på Djurgården som endast har två raka förluster, men ÅFF har tre raka utan att ha gjort ett endaste mål och den tippningen, den skulle t.om. Liselotte varit nöjd med!!!

    De taktiska får nog hela Bromma leva vidare med utan att få veta ett smäck!!

    Guldfest i Vetlanda Boro som bandygjuten men nu snackar i badkarsbandy och då måste vi närma oss Vättern (Brahe va)

    Har dy .. Hardy!!!

    SvaraRadera