27 april 2010

Dagens Verklighet

Läser i bladet.
Och inte vilket blad som helst.
Kanske det enda sanna bladet??

Nåväl.
Där läser jag att ...
Årets yrkeskvinna 2010 ...
Vem kan det vara??



Citerar en känd sportkrönikör ...
"Hur f*n kan Victoria bli utsedd till årets yrkeskvinna? Ett hån mot alla som jobbar."

Ja men exakt.
Hur kan detta hända?
I det demokratiska Sverige?
I det jämlika Sverige??
Svara om du vill och kan!!

Men säga vad man vill.
Kul för Kungen måste det vara.
Som omväxling till all separationsångest!!

***

10 kommentarer:

  1. Jag säger såhär, detta ger vem fan som helst chansen att bli årets yrkeskvinna. Jag t.ex.

    Tisdagsskrik i röret på dig! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja men du säger så rätt!!
    Snacka om parodi på tävling!!

    SvaraRadera
  3. Ska jag ta det som en komplimang eller... :-)

    SvaraRadera
  4. Tycker jag, skulle tro att du skulle bli en bra och hårt arbetande slottsfru!

    SvaraRadera
  5. Hahahaha, hårt arbetande, JAG????
    Men jag är en jävel på att delegera...

    SvaraRadera
  6. Ja men då får du nog utmärkelsen nästa år!!

    SvaraRadera
  7. Tackar! Ligga schäslong å äta praliner å peka med hela handen, perfekt!

    SvaraRadera
  8. Glöm inte bort att du ibland måste upp på tårna och klippa ett och annat band .. men det är väl lugnt för dig band, binda, bundit!!

    SvaraRadera
  9. Jag är bra på att delegera, sa jag ju :-)

    SvaraRadera