17 maj 2010

Dagens Doft

Morgonen hade redan vaknat.
Ljuset var där.
Ljuset som vi så länge saknat.
- Men vad är det som doftar??
- Det är häggen min son.
- Den där?
- Gäzz lukta på den ...


Och kan inte du komma till häggen.
Får häggen komma till dig.
- Dra, dra min gamla oxe ...


.. arabou ...


Jag är glad att det bara finns en hägg på skolgården.
Annars hade det ju blivit en (H)Ägglund ...
Och den verkligheten kan man vara utan ... :)


Jag vill endast se han Ägglund där han är nu ...
.. under spärren ...
.. under strecket ...

***

6 kommentarer:

  1. Fina bilder på häggpojken. Son?

    Ful bild på (H)Ägglund! :-)
    Under spärren ska han, LÅÅÅNGT under!

    SvaraRadera
  2. Häggpojken är en av eleverna!

    Långt under ska han!!
    Kanske vi skulle put him in the stupp!!

    SvaraRadera
  3. Aha, skolson :-)

    Nä, inte i stupet, han kanske poppar upp igen! Till Island får han fara, åsså pular vi ner honom i arga sprickan. Hehehe!!!

    SvaraRadera
  4. Överens .. Island får honom .. gratis!!

    SvaraRadera
  5. Han ser bara så trendigt utslätad ut gudskelov, och trivs och passar nog bäst in i landet lagom?

    Jag tycker isländare är värda något bedre. Några hundra billioner luftpengar från IMF, och gratis entré till Julita.

    SvaraRadera
  6. kf:
    Om dom tar emot Ägglund så får som garanterat gratis inträde på alla svenska typ nöjesparker!!

    SvaraRadera