18 juni 2010

Dagens King

Dagens Nationalgalleriekuriosa?
Ett härligt smmanträffande.
Men mer om den träffen senare.
Först till "Konstverket på Cash is King"
Det kom dit mest av en slump.
Det finns inte med på listan så att säga.
Galleriets granne hade denna tavla på väggen!!
Ulla-Carin Grafström.
Jag visste inte riktigt .. vem .. hm .. hm?
Men när jag fick se tavlan .. aha ja just det .. hon ja ...
Alltid som ett frimärke :)!


Så bildgågglar man.
Men inte så mycket inte ...
Men bra :)!!





Det är först när jag dammsuger "webben".
Det är föst då som sammanträffandet sker.
Alldeles nyligen såg jag en kortfilm på TV.
"Det kunde ha varit jag ..."
En underbar liten film.
En underbar film om just sammanträffanden!!
Och gissa en gång vem som gjort den??
Just det.
Ulla-Carin Grafström ...
Så liten är världen.
Så kort är avståndet bara man frankerar rätt!

Filmen kan man för övrigt se fram till den 10 juli på SvtPlay.
Se den!!

Och du ändå är ute där på SvtPlay.
Missa för Robert Linds skull inte ...
Fredrik Emilsons "Love and war".
Så snygg, så snygg!!

Sa jag CASH IS KING?
Sa jag NATIONALGALLERIET??
Imorgon är sista dagen.
Mellan 12-18.
Kom förbi.
Missa inte!

***

9 kommentarer:

  1. Jag bara älskar hennes film!!
    Den är så ...

    SvaraRadera
  2. Filmen är ju bara för underbar!
    Tack för tipset.

    SvaraRadera
  3. Ja, den kommer jag ihåg, hon Grafströms. Den är verkligen härlig!

    Men den andra, han Fredriks, hur grymt underbar är inte DEN! Jag gråter floder...vilken stämning...jag är helt betagen...

    SvaraRadera
  4. lasse:
    Helt överens, den är så fin, så fin ...

    bb:
    Och så snyggt gjord!!!
    Eller ska det vara jord??

    SvaraRadera
  5. jä jä oao oao betyder det att du gillar vad du ser och läser eller :)
    Det är inte lätt att tyda brommaslang sa cykelreparatören!!

    SvaraRadera
  6. Nä, det är klart, men att vara lätt-tydd är välan inget att sträva efter sa hieroglyfen. Enligt runologen rörde det sig om en fortsättning på din ovan oavslutade mening "Den är så ..." och samtidigt en parafras på en poplåt, nu med försvenskad stavning.
    Visst diggar jag! Jä, jä!

    SvaraRadera