17 juli 2010

Dagens Järnväg


Jag var långt från hemmaplanen.
Långt från stadens neon och betong.
Roslags-Näsby.


Jag hade nog varit på cykeln i flera mil ...
Det ska vara 1,6 till Täby från stan.
Men omvägar gör alltid sträckor längre ...

Det var då han ringde.
Han Lindroth ringde från Gotland.
Han var upprörd.
- Har du läst Gotlands Tidningar idag?
Det hade jag inte.
Jag brukar läsa nätupplagan.
Men inte idag ...

Nu har jag gjort det.
Transportstyrelsen??
Verkar ju helt sjukt??
Har dom ingen som helst kontakt med verkligheten??

Åsa Torstensson here we come och vi kommer .. var så säker!

Läs mer ...
gt - gd - sr - P4

***

4 kommentarer:

  1. Men VA??? Är dom helt dumma i huvudet?
    Modellbyggarna får passa sig och bygga i smyg, annars kan det kosta dyrt...

    Molnen broder, Molnets Broder! SKECKA!!!

    Lööördagstropikerna på dig! :-)

    SvaraRadera
  2. Men visst!
    Tokjävlar!!

    Molnen kommer, kommer ...

    SvaraRadera
  3. Kommer snart en extra dass-skatt så passa dig....

    SvaraRadera
  4. Härligt, har hittat en del läckerdassbitar .. kommer också snart!!

    SvaraRadera