28 oktober 2010

Dagens Summering

Igår smygstartade bandyns Elitserie.
Och vilken start det blev.
En sensationell start!
Sirius slog Sandviken med hela 5-1.
Vem hade tippat det?
Det blev Mickelsson och inte Edlund som blev matchhjälte.
Mickelsson gjorde tre mål Edlund endast ett.
Vem hade tippat det?

I den andra macthen vann Villa lätt över Bollnäs.
8-6 till slut.

Villas offensiv känns tung i år.


På söndag börjar bandyn på riktigt.
Nya Vetlanda möter då Edsbyn i kyrkhelvetet.
Återkommer ...

Helsingborg eller Malmö FF?
Det är den stora fotbollsfrågan.
Malmö krossade igår Häcken och leder åter serien.
Guldläge för MFF.
Det återstår två omgångar ...
Malmö har BP och Mjällby kvar.
HIF har Halmstad och Kalmar ...
Jag sätter en slant på di himmelsblå.

Sa jag himmelsblå?
F'låt .. jag menade nog mörkblå!!
Vackert mörkblå från Jönköping.
Vi snackar hockey.
Vi snackar Elitserien.
Vi snackar HV71 ...
Vi snackar revansch.
Förra gången Timrå var i Kinnarps vann dom med 3-0.
En gång är ingen gång och aldrig upprepas det ...
Aldrig.
Ikväll blir det en vackert mörkblå seger.
Ska Daniel hålla nollan igen?
Kan så bli .. men ...
Jag tippar 4-1 till HV71.

Lyyyyyyycka till!!

#17

***

2 kommentarer:

  1. Tänk på vaRdu skriveR gåsKnävel.

    http://www.youtube.com/watch?v=M-7kBlYJV70&feature=related

    Tänk .....

    SvaraRadera
  2. Var jag skriver??
    Jag skriver väl bara här!!

    SvaraRadera