27 november 2010

Dagens Avslutning

Klockan tickar sakta men säkert mot midnatt.
Dagen är slut och så är jag.
Men vilken dag det blev!
Först sålde man ett alster via Facebook.
Tack Barbro ...



Sen for unga Nya Vetlanda BK fram på Zinkens nyspolade ...
.. och som dom for fram ...
.. dom for fram som om dom var gjorda för schack!!
När jag fick fram iPhonen och elitrapport.se ledde di gule med 2-0.
I det läget hade det bara gått en kvart.
Visst Hammarby reducerade och kvitterade ...
.. men vi ledde med 3-2 i paus.
Jag kände reprisdoften ...
Rinaldo gör så 4-2 och reprisdoften ersätts med en segerdoft!!
Men så reducerar Per E för sitt gröna ...
.. men gammal är äldst.
Storebror Björn E sätter direkt 5-3 .. och doften består.
Men så har Hammarby en viss Nilsson som ordnar 5-4 och 5-5.
Och så slutar matchen.
5-5 efter 90 minuter!
Ett rättvist resultat enligt alla bedömare ...
.. och enligt mitt sätt att se det hela ...
.. en otrolig bedrift av vårat unga lag.
5-5 på bortaplan mot svenska mästarna.
Vi snackar imponerande.

Sen har vi då dagens andra mästarlag.
HV71 gör det som jag trodde och begärde.
En klar 4-1 seger över serieledarna Skellefteå.
En Teemu Laine i praktslag.
Två mål och en assist!!
Nu behöver vi inte leta efter Teemu längre.
Han har hittat sig själv!!
Och det känns även som om HV71 hittat sig själva.
Två raka nu.
Efter vinst över Linköping och Skellefteå ...
.. känns som tränare Karlsson börjar få ordning på saker och ting :)!

.. att sedan vernissaget och utställningen blev en succé gör ju inte ont!

#92

Sa jag det?
Nästa gula match?
Tisdag kl 19:00
Hemmamatch mot svarta SAIK ...
Med förre VBK-spelaren ...

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar