20 november 2010

Dagens Chock

För att citera ...
"Det började med en skakning på nedre däck ..."
Jag gick där på väg hem från Gamla stan.
Hem efter en installationsvisit.
Den var i och för sig chockartad.
Men mer av glädje än av skräck!

Men den skräckartade chocken då?
Jo jag hade precis passerat julmarknaden på Stortorget.
Jag såg det kungliga ...
Just i det ögonblicket hade det spelats 32 sekunder i Jönköping.
Luleå gör 1-0 i PP.
Voutilainen satt utvisad.
32 sekunder.
Nej!!
Detta kan inte vara sant.
Nej ...
Som tur är fanns vattenhålet Arsenalen i vägen.
Av med hörlurar.
Jag lurar mig själv på verkligheten.
Jag tar ett par kalla.
Jag hoppas det går bättre när jag inte lyssnar.
Jag hoppas det vänder när jag inte är med!!
Och sanna mina öl ...
Väl hemma.
Vi leder med 3-1.
Och precis när jag fått igång Radiosporten.
Piros .. gör 4-1 ...
Nu är det vandrande Lulebor som är i chock.
GÄZZ.
Wunderbaumalainen ...

#10

***

4 kommentarer:

  1. En bra match och en härlig seger, tror bestämt att 0-1 blev en väckarklocka.
    Och som någon klok sagt före mig:
    Wunderbaumalainen! =)

    SvaraRadera
  2. Jag hörde stämningen i tredje perioden ... jag var nästan där :)!!

    SvaraRadera
  3. Du minns väl? Om du håller dig borta hemifrån så... :-)

    SvaraRadera
  4. Mitt minne är kort och borta, var bor jag??

    SvaraRadera