18 februari 2011

Dagens Nystan

Svart som synden.
Dagens Nystan är svart.
Nattsvart som slutapelshoppet.
Säsongens sista nystan??
Vetlanda BK möter Edsbyn på Kullen.
Visst vi kan gå till slutspel.
Visst men ...
Vi måste slå Edsbyn.
Samtidigt som Västerås förlorar mot Boltic!
Och dessutom får inte Kungälv ta två poäng mot Broberg.
Vem tror på detta scenario?
Tyvärr!
Visst jag känner en del scenografer .. men .. ingen ...

Skulle det gå som jag tyvärr tror ...
.. att vi för andra året i rad missar slutspelet ...
.. blir kvällens match den sista på Tjustkulle ...

Men matchen mot Edsbyn då?
Ja den vinner vi.
Den vinner vi med 7-5.
Helt klart!!


Sa jag korv?
Sa jag ände?


Även en bandykarriär har en ...
.. men ännu så länge så förlänger han Björn Einarsson.


Och sen väntar ju det där med bandysuget ...
.. så det blir nog minst några år till :)

Känns bra att både Rinaldo och Einarsson är med nästa år ...
Ser redan fram emot hösten/vintern 2011 och framför allt våren 2012 ... :)

***

5 kommentarer:

  1. Jag ser ju gärna att VI vinner med minst 3 mål.

    SvaraRadera
  2. Ja tyvärr har ju även NI något att spela om :))

    SvaraRadera
  3. Kramkorven är härlig! :-)
    Vad är den gjord av?

    SvaraRadera
  4. Klart är väl mer typ 6-3...

    SvaraRadera
  5. Korv är korv och än så länge är du med .. 1-3 efter 15 minuter ;)

    SvaraRadera