24 april 2011

Dagens Dazzålågi

Det kom ett mail ...



Jag var på din dassutställning för några år sen, och lovade att skicka foton på ett masonitdass. Men tyvärr fick jag aldrig iväg dem. När jag läste om "Rivet" blev jag påmind, så här kommer de i alla fall - om du nu bygger dass längre!

Min farfar byggde dasset kring 1960, det finns på Risön i Tjörns kommun. Ursprungligen var det riktigt färgglatt i rött, gult, blått, och grönt. Sedan jag tog fotona 2006 så har dasset målats om än en gång, nu i falurött. "Locket" som syns på bilderna är inte original; det är ett sentida plastsäte med insats för urinseparering.
Anna-Carin Betzén

Bygger dass längre??
Är det dom inte tillräckligt långa??

Tack!

***

2 kommentarer:

  1. Blir dom längre räcker armarna inte till på visningarna :-)

    SvaraRadera
  2. .. då får jag övergå till att bli fiskare!

    SvaraRadera