17 juni 2011

Dagens Slas.

Läser just nu Niklas Rådströms bok om Slas "Slas.".
Läsvärd ...
I den berättar han om deras resa till och Egypten.
En resa som blev en bok.
"I Egypten däremot ...".
"Jag hade föreställt mig att vår resa skulle gå till så att vi vandrade kring och for runt och när vi fick syn på något som tycktes av intresse så stannade vi och Stig gjorde en teckning och jag satte mig att grubbla ..."
Men Slas kallade inte detta arbete!
"Han sade att vi skulle ge oss ut på morgonen och stanna upp var trettionde minut och där göra en bild av det vi såg. Det spelade ingen roll var vi befann oss, vart vi än kommit skulle vi se till att få en bild av och skildra den plats dit slumpen och klockan hade fört oss. På så vis förvandlades det mållösa kringströvandet till meningsfullt arbete utan att förgripa sig på flanerandet."
Sagt och gjort.
Jag gjorde nyss likadant.
Med en liten tidsskillnad.
Jag tog en bild var tionde minut.
Satte igång "RunKeeper"
.. och när den väna kvinnorösten sa ...
You have walked in ten minuts and your speed ...
Då tog jag ett foto.
Inget fusk ...
Klick sa det ...

Slas. 1

Slas. 2

Slas. 3

Slas. 4

Sen kan man ju förgylla tillvaron.
Man kan ju ta lite extra bilder.
När det dyker upp ...
.. för att t.ex. glädja raggande munkar ...

Bil

Bil

Bil

Sen kunde jag ju ha fuskat.
För precis efter hon med paraplyet hängde den här ...
Och jag kunde ju .. utan att du skulle vetat nåt :)!

Övergiven


Övergiven av både sin student och av Jesus ...
Men så tror jag både Rådström och Slas gjorde.
Fann dom något som var värt .. så inte gick dom förbi utan att ...

Fortsättning (kanske) följer ...

***

4 kommentarer:

  1. Najsa bilbilder. du får detta i byte.

    http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article13151296.ab

    SvaraRadera
  2. Men dom är fortfarande märkeslösa??

    Tack.
    Har laddat hem ...
    Kommer snart på en blogg nära dig :)

    SvaraRadera
  3. Chevrolet Impala 65
    Chevrolet Bel Air 57
    Buick Skylark 68/69

    SvaraRadera
  4. rm:
    Så ska det se ut.
    Hann inte publicera fotona på Flickr förrän jag fick en inbjuden att gå med i en typ motorgrupp :))) och då hade jag gett alla titeln "Bil" :))
    Men nu ser de bättre ut!!

    SvaraRadera