31 oktober 2011

Dagens Evakuering

Själagårdsgatan nyligen ...
Einar Höste och Kajsa Holmstrands ateljé.
Från början en gymnastiksal.
Här ska det renoveras 
På gården firade vi Einars 80-årsdag för två år sedan!
Idag ser det inte lika kul ut!
Men tänk om pianot stått där då ...

Själagårdsgatan 6

Själagårdsgatan 6

Själagårdsgatan 6

Sa jag Lindroth?
Jodå han är inblandad i källarsmeten.
I källaren har Hasse haft en lokal.
Ett mörkrum!!
Han måste också flytta ut under renoveringen.
Den lokalen har ägts av Karl Knutsson!
Karl Knutsson Bonde även kallad den svartvita fotokungen (!)(?)

***

6 kommentarer:

  1. Så vackra byggnader att man smälter...

    SvaraRadera
  2. Och du kan tänka dig hur vackert det var på gården när han hade festen .. vinet växte från trädgrenarna!!

    SvaraRadera
  3. Så praktiskt att plantera Boxbom just där!

    SvaraRadera
  4. Borde väl du veta som var där :-)

    Men buxbom är en buske...

    SvaraRadera
  5. Buxbom hade jag ingen aning om!
    Byxbom vet jag vad det är ...
    Och nu fattar jag både glas och boxbom.
    Och gäzz jag var där ...

    SvaraRadera