29 oktober 2011

Dagens Pressklipp

Bandysverige nyligen ...
Vad skriver pressen om VBK:s insats igår?
Att Svt-Sporten inte ens nämnde det igår är fortfarande ...
.. att den av mig finansierade televisionen inte ens nämnde  ...
Inte ens en skylt med resultaten??
Ofattbart.
Skandal!!
Tror ni dom besvarar mail??
Icke, sa Nicke Bergström!
Men nu lämnar vi Svt.
Nu ger vi oss på artikeljakt ...
Kanske bäst att börja lokalt.
Höglandsnytt och Leif Hedberg ...
.. kort, koncist, kunnigt ...


DN/Sport ...
I nätupplagan handlar det självklart om göteborgslaget Gais (!!) ...
.. tur att jag just nu har en gratismånad med DN ...


"Vetlanda tippas som bottenlag" .. PAH ...
Men vi tar ännu ett bett i det sura bottenäpplet :)
Bandysverige.se ...
Här handlar det också om "tippade bottenlaget" ...
"Bottenlagens premiär" (!)

Nej nu måste vi åter hitta nån som inte bara skriver om bandy.
V måste hitta nån som kan och gillar bandy.
Vi styr kosan mot bandysajten SvenskaFans/bandy ...
Anders Söderman ...



Här har vi ett späckat matchreferat.
Analyser.
Kärlek till bandyn.
Kärlek till Vetlanda BK.

Vi går till förbundets sida ...


Här får en kort kommentar från Mattias Rehnholm.
"Premiärnerver" ... 
. och publiken med Kullen Fans i spetsen får pluspoäng ...
Nu börjar det likna bandy, sa supportern!!

Vi avslutar rundvandringen med ett besök på en bildbyrå.
Bilder från matchen ...

foto clerkeforsfoto

Det jag kan konstatera.
Det jag tvekade om igår.
Eller tvekade och tvekade.
Han var ju bland mina tre kandidater (!!)
Bäst igår ...
Nu tvekar jag inte längre ...
Grattis till Darren Richardson och ...
.. hans mål ...
.. var det första Elitseriemålet som gjorts av en amerikan??
Någon??

Nu lämnar vi Sapa Arena.
Nu suger vi på den här bandykaramellen.
En bandykaramell serverat av ett tippat bottenlag (!).
Nästa match spelar vi på onsdag.
Mot Sandviken i Göransson arena ...
.. mot Löken och Chrille ...
Huvva, huvva!!

***

2 kommentarer: