22 november 2011

Dagens Summering

Sapa Arena nyligen ...
Inte mycket att snacka om.
Villa vinner 6-1.
Inte mycket att snacka om.
Det var en solklar förmörkelse därinne, sa Koforit!
Men det kunde slutat helt annorlunda.
Hade Einarsson satt sitt friläge.
Hade Lysell satt sitt friläge ...
Då hade det kunnat sluta annorlunda!
Men det gjorde det.
Det slutade annorlunda.
Helt annorlunda än vad jag hade tänkt mig.


Men Morokovs tröstmål tar jag med mig ...
Jesper Jonsson lyste mest gult ikväll.

Efter 0-3 blev det mest ishockey på Canal+.
Frölunda v. Djurgården
Huvva, huvva.
Spännande.
Bra hockey.
Och säga vad man vill om bandytermosar.
Men visst är ishockey en betydligt roligare TV-sport.
Bandy ska ses utomhus och live ...

Sen tyckte jag.
Inte för att jag vill vara gnällig.
Inte för att jag är en dålig förlorare!
Men visst var kameravinkeln i Sapa Arena i lägsta laget.
Svårt att hänga med i "det stora spelet".

Tillbaka till Kållåseum.
Matchen gick till straffar.
Djurgårdens tre var bedrövliga.
Fredrik Pettersson satte sin ...
Bonuspoängen till Frölunda ...
Tyvärr!

Nu ser jag fram emot andra halvlek mellan United och Benfica.
1-1 efter första.

För att inte skriva fram emot morgondagen.
Morgondagen ser jag fram emot.
Morgondagen då HVi direkt har chans till revansch!!

Sa jag Mosebacke.
Var uppe hos konkurrenterna.
Var i närheten av Anarkitorget!
Fick en bok av han Frödin ...
Tusen sidor Frödin!
Jo jag tackar ...


Kanske hittar jag någon taktisk detalj ...

Sa jag det?
Sa jag Sapa?
Kan ingen tala om för där blondinen på TV4 Sport.
Kuttersmycket ...
Kan ingen tala om förna att Sapa uttalas Sapa och inte Sappa ...
Ja, ja surt sa räven om det röda nystanet!!

***

6 kommentarer:

  1. Sappa...var det inte det du gjorde?

    SvaraRadera
  2. Å förresten, du fick ju en Frödin å nöja dig med. Inte dåligt alls!

    SvaraRadera
  3. Du var inte mycket dom bjöd på dom gula. Jo faktiskt, ett rött kort å de e ju ganska ovanligt i bandy.

    SvaraRadera
  4. Helt klart underpresterade dom, men dom var bra med i början av andra och hade Lysell eller Einarsson satt friläget hade det kunnat ...
    Suzdalev var nog mest besviken på sin egen insats!!

    Vad tyckte du om kameravinkeln?
    Håller du med mig att det var ganska svårt att riktigt hänga med??

    Hockeyn tar mer och mer över min sportsjäl!!

    Frödin är alltid Frödin och nu kan jag njuta ända fram till Jul :)

    SvaraRadera
  5. Kameravinkeln var ,*, ja ja vet inte men svårt att se. De har väl inte byggt färdigt tvtornet? Håller med, de va svårt å hänga med.
    Men hallå ... hockey är väl okey men inte kan de väl ta över? Eller är det för att favoriterna där är högst upp ... i med å motgång, glöm inte det. För egen del kan nog aldrig hockeyn slåss med bandyn tyvärr.

    SvaraRadera
  6. Tja inte kan kameran ha stått på något torn inte:)!

    När det gäller hockey v bandy, så har det faktiskt inget med med- eller motgångar, i så fall så har det ju varit det i snart 20 år :), utan mer med att han undertecknad sällan eller aldrig ser bandy live längre och bandy är utan tvekan bäst live. Följer man sporterna endast via TV-soffan så vinner hockeyn!!

    SvaraRadera