22 januari 2012

Dagens Croneman

Cronemans nyligen ...
Sport är inte bara sport.
Sport är också Croneman.
Sport är också TV-krönikor.
Och just Croneman .. det är TV-krönikor det!


Nu handlar det här om handboll.
Och just handboll är en boll jag sällan följer.
Och just TV4 är en kanal jag undviker.
Och just handboll i TV4 är något jag nästan aldrig sett.
Då jag sett det har det mest varit ...
Jag har sett reklampauserna!
Eller som någon känd gammal reporter på V-P skrev.
"Varför sänder dom handboll mitt i reklamsändningarna"

Men tillbaka till TV4 ...
Jag har sett andra bänkade sportreportrar.
Jag har sett andra bänkade TV4-reportrar ...
Jag har sett skridskoförsedda Jihdrar jiddhra omkring ...
.. med mikrofoner upptryckta i aktörers näshålor.
– Hur kändes det här då??

***

5 kommentarer: