15 oktober 2012

Dagens Sjätte

HV71 möter  i kväll Frölunda på bortais.
Vi har fem raka segrar mot dom.
Ska det bli den sjätte raka??
HV71 vann på hemmais med 4-1.
Men ...
Nu har ju Frölunda sällat sig till Rövföreningen (!)
Frölunda har likt Modo signat lockoutade NHL-proffs.
Matt Duchene och Viktor Stålberg gjorde båda debut i lördags!
Och spelade en avgörande roll i den segermatchen ...

Nu tror jag inte att dessa två NHL-proffs påverkar HV71 vinstchanser.
Det som påverkar mer är det egna spelet.
För precis som förra säsongen har vi hamnat i en riktig spelsvacka ...
Vi startade årets elitserie på ett lysande sätt.
Vi gör flest mål i hela serien!
Enda problemet vi hade var att vi saknade en riktig förstalina ...
Men ...
I de senaste matcherna har det förändrats?


Vi är uddlösa.
Vi slarvar.
Vi duttar.
Vi felpassar.
Vi står stilla ...
Vi saknar helt ett eget spel?
Vi har gjort några helt enkelt bedrövliga perioder.
Senast mot Rögle börjar vi brilliante.
Men så i den förlängda andra ...
Vad sysslar vi med?
Louma och Trygg??
Jag ifrågasätter.
Per Ledin??
Kanske är det maskens fel??
Men inte känner man igen honom.
Som väl är är vi inte nöjda .. alltid något, sa Bull!
Vi måste gnugga på, sa Dahlèn
Nu gjorde Dahlén några förändringar i kedjorna.
Kanske kan det vara the grej of the dej??
Petrasek spelade inte den tredje perioden mot Rögle!
jnytt.se har svaret ...

Måste jag så tippar jag 2-2 lika efter full tid!
Sen avgör vi på straffar ...


Apropå hockey.
Växjö sparkar Janne Karlsson.
Jag ställer mig frågande.
Vad är Växjö utan Janne Karlsson.
Skulle SamHall göra underverk .. skeptisk??


***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar