28 april 2013

Dagens Hål

The Hole
Storkyrkoskolan ...

Kanske var det genom det här hålet som målet försvann.
Djurgårdsmålet som försvann på Stadion??
Inte nog med allt bråk i klubben.
Igår drabbades Djurgården även av Per Brogevik ...
Linjemannen som inte är en vän av regelrätta mål ...
Och säga vad man vill om amatörer ...
"Per Brogevik håller med:
– Jag står bra där och min känsla är att hela bollen inte är inne.
Domarlaget förklarar att ”amatörer” ofta har svårt att avgöra huruvida en boll går över mållinjen eller inte."
Dagens Match på Myresjö Arena .. Östers IF-IF Ellos.
Vi får hoppas att domarteamet får en undanskymd betydelse ...
.. och att inga amatörer får bedöma ...

***

6 kommentarer:

  1. Har jag inte sagt det förr, så har jag åtminstone tänkt det, att det vore fint om Kostigens fotbollslag också for ner i nästa division och finge börja om. Om dom nu verkligen gjorde rent hus och faktiskt började om. Om nu detta sker medelst kassa domare eller ej rör mig inte i ryggen. Sån är jag. Nu får man väl dödshot också. Men då får Freddan hålla ny presskonferens.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja jag är skeptisk! Bättre att hänga sig kvar, kan ta många långa år innan man är tillbaka, se bara på hockeylaget och se på Timrå i år!! Huvva, huvva!!
      Sen vore det bättre om ni och vi fick döma våra matcher själv, som vi gjorde på skolgården :)!!

      Radera
  2. Du kan ha rätt. Man borde kunna starta om trots att man "hänger kvar" men det känns som att man lätt hamnar i fällan att fokusera på att just "hänga kvar".

    I slutändan (slutbutten) finns bara en domare och han håller till i Kramfors, och det vet du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häng kvar, sa Robert och det lydde vi ...
      Kramfors .. känns som ett resmål av rang, var ligger det?

      Radera
  3. Vetefan! Nästgårds med Dals Långed?

    Nä, jag har faktiskt flugit dit när jag av outgrundliga skäl skulle till Sollefteå. Såg inte en skymt av varken Robert eller något som liknade min bild av himmelriket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag minns en skylt som jag publicerade men det var längesedan Dals Längesedan??

      Radera