14 september 2013

Dagens Premiärextra



Idag kör vi igång.
Elitserien har bytt namn till SHL ...
HV71 möter AIK på Hovet.


Många har lämnat.
Många har tillkommit ...
Vi är yngre än någonsin.
De flesta är kvar.
Vissa är skadade.
Andra är helade ...
– Jag spelar, sa Kolan
– Jag spelar inte, sa Jämtin.
– Jag stadgar upp, sa Johansson.
Jag är bättre än någonsin, sa Wesslau.
Ted drömmer om guld.
Kungen är långtidsskadad.
Pettan är ny lagkapten ...


Vi är tydligen sämst under försäsongen ...
Men för mig och alla andra supportrar börjar tidräkningen idag ...
Det är nu vi kör ...

Isen är spolad.
Isen är nyspolad ...




.. och vi börjar med att köra över Lö Rats ...
Jag sjunger HåVe ..
Jag sjunger HåVe ..
.. HåVesjuttiett ...



***

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Som vi har väntat, och enligt den kinesiska tideräkningen är det ett HåVe-år ...

      Radera
  2. Og det svenske språg är en till nesten utroted?

    SvaraRadera