26 januari 2014

Dagens Dröm

Drömde en dröm i natt.
I natt jag drömde ...
I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut ...
Jag har velat det länge men inte drömt om det!
Är det inte lika bra att lägga ner klubben?
Är det inte lika bra att lägga ner Djurgården IF?
Lägg ner Djurgården IF:
Hockeylaget harvar på i Hockeyallsvenskan.
Hockeylaget lär aldrig nå SHL igen.
Fotbollslaget har bytt arena och ...
.. bjuder numera endast på kravaller ...
.. kravaller och upplopp ...
.. kravaller och upplopp i samband med träningsmatcher ...
 .. vi snackar om träningsmatch(!!!!) 
Dessutom har man bytt bort den klassiska blårandiga dressen ...
Vet inte om jag tycker den nya sticker ut tillräckligt?
Är det inte som så att den redan är tagen??
Och om det är som så att man väljer att klä upp sig ...
.. om man då väljer att klä upp sig i en redan tagen stass ...
.. är det inte då som så att man vill bli bli nerlagd?
Lägg ner Djurgårdens IF.


Men hallå säger vän av ordningen.
Eller rättare sagt vän av bandyn!
Djurgården IF Bandy!
Nu blev det svårt.
Djurgårdens IF Bandy har ju till och med en bandyskola!
Nu blev det svårare!
Djurgården IF Bandy har ju planer på att spela på ÖIP??
Bandy på Östermalms IP.
Anrika Djurgården på Östermalms IP ...


Okej då!
Lägg ner Djurgården och ...
.. bilda Nya Djurgården Bandy ...
Så får det bli.
Nya Djurgården Bandy!!

***


4 kommentarer: