24 oktober 2014

Dagens Oj Oj Oj

Vi vinner över Skellefteå på bortaplan med 4-1.
Jag har fortfarande inte riktigt fattat det!
Vi blir det första laget som vinner i deras hemmaborg i år.
Det var första gången sedan 2011 som vi vinner i Skellefteå.
Men vinsten i all ära ...
Det är sättet vi vinner på som imponerar.
Säger som Andreas Jämtin .. var det lite chockaderande ...
Vi fick ju det chockerande beskedet innan matchen.
Både Mattias Karlsson och Eric Christensen saknades.
Dessutom sedan innan visste vi att Chris Campoli var borta!
Vi reser upp till norr med fem juniorbackar i startuppställningen!
Vi gör en heoisk insats och vinner med 4-1
Vi leder rättvist efter första med 1-0.
Efter ett mål av Kevin Fiala.
Har det någonsin varit tystare i en norrländsk hockeylada ...
Andra perioden vinner SAIK skotten med 16-1 men vi leder 2-1 ...
Med 54 sekunder kvar av den tredje dunkar Patrik Carlsson in 2-1 ...
Tredje perioden blir något jämnare.
Men SAIK trycker på för en kvittering.
Med fyra minuter kvar gör Calle Ridderwall 3-1 ...
Hemmalagsridå ...
Sen gör Andreas Jämtin 4-1 i tom kasse ...
Gôtt mos!
Skellefteå vinner skotten med 44-16 .. men vi vinner matchen med 4-1 ...
Nära skjuter man ingen hare ...
Gustaf Wesslau .. sicken match han gör ...

Andreas Jämtin .. sicken match han gör!
V snackar bästa matchen på mycket länge!

Sen håller jag helt med Andreas Johansson.
Domarna är planens helt sämsta aktörer.
Känns som om domarstandarden i SHL bara sjunker!!

Gustaf Wesslau .. han gör toppmatch efter toppmatch!
Igår kväll var han totalt omutlig.
Sa jag räddningsprocent ...
Wesslaus räddningsprocent igår .. 97.73 ...
Axel Eidstedt .. huvva huvva ...
Jämtin har jag redan .. karaktär .. huvva huvva ...

Sa jag tabellen ...
Gjorde jag det ...


Vi vinner på bortais med 4-1 ...
.. samtidigt i New York ...
Kasparis goes ...


Vi reste avklädda upp och klädde av svenska mästarna ...

Vi vinner överallt .. tamefan ...

#32
#18
#49
#91

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar