30 september 2015

Dagens KAL (Kalle Anka League)

Både Karalahti och Berglund får sex matchers avstängning!!
Sex matcher!!
Det är då jag byter namn på ligan ...
SHL blir KAL.
KAL .. Kalle Anka League.


Personligen står jag fortfarande fast vid vad jag tycker.
Karalahtis tackling är tuff men ren tackling.
Det är vad man sa förr en bröstvärmare

Matchstraff ja, för att tjecken skadas ...
Men!! 

Jere Karalahti är inte ute efter att skada tjecken. 
Och det går fort i hockey.
Och ibland som i det här fallet, slutar det väldigt olyckligt! 






– De gör ju en bedömning och är det de kriterierna som gäller så är det inget jag kan göra ogjort, man får ta att en tiondel av säsongen är borta nu. Jag hoppas de håller samma nivå hela året sedan så att det är en röd linje i bedömningen och inte bara är någon försäsongsgrej de gör, säger han till JKPG Live."

Håller helt med Kristofer Berglund.
Och det ska bli intressant att se vilket straff Shaun Heshka får??
En solklar huvudtackling och en solklar hjärnskakning!!
Matchdomarna friade märkligt nog ...
Nyström i Expressen kallad det en olyckshändelse!!!???
(Hörde jag det efter Karalahtis tackling??)


Men får Jere och Kristoffer 6 matchers avstängning så borde ...

Sex matchers avstängning för Berglund och Karalahti ...
Enligt min humbla mening ...
Vi snackar plaskdamm ...



***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar