31 oktober 2015

Dagens Filmklipp


Har sagt det förut.
Har sagt det tidigare idag.
Det blir en rysardag.
Halloween tänker du?
Halloween tänker aldrig jag.
Det är inte min rysargrej!
Jag blir betydligt mer uppumpad av idrottsdagar!
Nä jag tänker fotboll.
Jag tänker ishockey.
Jag tänker Blåvitt.
Jag tänker HåVeBlått ...
Jag tänker guldavgörandet.
Jag tänker smålandsderby ...
Huvva, huvva ...


Klocka 13.00 börjar dagens avgörande matcher.
Blåvitt tar emot Kalmar FF.
Norrköping möter Malmö nere i Malmö.
AIK möter Örebro på bortaplan

Får Bjärsmyr servera champagne till pyttipannan?



Norrköping är det enda laget som har avgörandet i egna fötter.
Så här tänker Nannskog ...


När allt det här är avgjort är det dags för nästa rysare.
Klockan 18.30 skrinner HV71 in på Vida Arena.
Smålandsderby i SHL.
Ett uppåtgående Växjö Lakers mot ett uppånerspelande HV71 ...
Växjö har sju raka vinster, vi har två raka .. förluster.
Jag är lite orolig.
Det jag såg senast var okej.
En jävla vilja.
Rätt inställning.
Men huvva, huvva så virrigt det är i den egna zonen.
Abbott är avstängd och troligtvis även Campoli ...


Men jag tror ändå på vinst ...
Jag tippar 5-3 till HV71 ...



***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar