26 januari 2016

Dagens Inför


Nu väntar en tuff vecka för de vackert mörkblå.
Ikväll möter vi Frölunda HC på bortaplan.
Sen ...
HV71 - Skellefteå AIK, torsdag kl 19.00
Linköping HC - HV71, lördag kl 18.30

Läget i truppen?
Brithén klev av skadad mot Modo och är borta.
Under gårdagen kom beskedet att han drabbats av en hjärnskakning!

En ångerfull Campoli avstängd och borta
Campoli fick 10 matchers avstängning (7+3)???

Kan väl bara konstatera ...
Lotterinämnden, f'låt ska va Disciplinnämnden gillar inte HV71.
Minns .. Karalahti ...
Eller är det så enkelt att nämnden påverkas av tidningsrubriker ... 
 
Sen var det incident i Allsvenskan nyligen?
Som enligt mitt humbla hockeyseende var betydligt värre.
Robin Jacobsson tacklar Kim Karlsson.
Han fick 9 matcher???
Sa jag Lotterinämnden?

Sen kan man ju bara fundera.
Detta med långa avstängningar.
Har det överhuvudtaget någon effekt?
10 matcher, 20 matcher, 49 matcher, 1 år ...
I år har det snart utdömts 40 domar för tacklingar mot huvudet.


Tillbaka till rinken och kvällens match.
Jag har ju klagat på de etablerade lirarna tidigare och ...
.. det fortsätter jag med.
Jag kräfver sprit till kräftorna!
Jag kräfver även mer av typ Christensen, Thörnberg och Abbott ...

Senast mot Modo.
Erik Andersson bröt sin 17 matcher långa måltorka ...
.. och Anton Bengtsson gjorde första målet på 14 matcher.


Kanske det är dags för Lias Andersson att måla idag?



Avslutar med lite Silly Season ...
Arlbrandt till HV71?
Hysén till Blåvitt?? 

Sa jag det?
Matchstart 19:00 ...
Frölunda vs. HV71.
Nu fokuserar vi oss på matchen ...

via Matthias Jansson på Facebook

Huvva Huvva ...


***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar