18 mars 2016

Dagens Gif


Som alla förstår.
Diana Dors har gjort sitt.
Hon var segerrik i tre matcher ...
.. men sen blev det stopp.
Tvärstopp ...
TVÄRPOFF ...


Nu hoppas jag på att en vältränad Scarlett ska bli vår nya segergif ...

Seger ja.
Seger är det enda som räknas ikväll.
Vi måste vinna på hemmaplan.
Vi måste kvittera annars blir vägen till finalen onödigt lång!

Jag har inte läst mycket om matchen senast.
Jag såg matchen och behöver inte andras analyser.
Jag VET vad som gick fel.
Jag vet vad vi måste rätta till ...
Det VET alla som kan sin hockey :)
Några saker ...
Målvaktsspelet .. P-W imponerade inte senast.
Ska du besegra Skellefteå ...
.. ska du vinna en kvartsfinal ...
.. måste du ha en målvakt som gör det där omöjliga ...
Du behöver en vägg!
För det andra måste du sätta alla klara målchanser.
Typ den som Önerud fick.
Den måste sitta.
SITTA.
För det tredje ...
Vi måste spela tre perioder som vi gjorde i den första ...
Gör vi det.
Då tar vi dom.

Till sist lite så där från sargen.
Ta ingen skit ...
Ingen skit ...
Även om ...


Till sist en läsvärd intervju med ...
"Vad man gör på match, träning och utanför isen ...
.. är viktigare än vad det står för siffror i ens pass."

Samtidigt på en annan plats på jorden en bandyfinal!
En P20-final ...
Mer om den finalen något senare ...

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar