11 december 2017

Dagens Arne

Nu är Arne Weise på krigsstigen!
Det är åt helvete, säger han till Nöjesbladet.
Han är förbannad!
Två Julvärdar, sicket dravel.
Ingen direktsändning!
– Fy fan! Det är så jävla viktigt att man sitter där, så som jag gjorde i trettio års tid. Man kan inte sitta hemma och njuta av sig själv. Jag blir upprörd när jag hör det här, säger Arne till Nöjesbladet ...

foto Ola Axman

Jag hade ju redan igår samma tankar.
Ingen direktsändning.
Sänd då en repris av en gammal fin Weise-jul ...

Nåväl.
Jag gick alldeles nyss över Gärdet och passerade Kaknästornet.
Då såg jag en mystisk figur på väg till tornet ...


Du ser honom nere till vänster ...
På avstånd .. mycket lik en viss Arne ...
Väl hemma.
Stänger på TV:n ...
Testbild???
Arne Weise???


Kan det vara det?
Kan det vara Arne som redan ...
Har han tagit över Svt??
Kan mycket väl vara som så.
Har man tänt ljuset 27 gånger och alltid direkt.
Tja då vet man.

Återkommer ...

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar