05 januari 2018

Dagens Nystan


Årets första hemmamatch.
Sapa Arena.
Matchstart 16:00 ...
Vetlanda BK v. Sandvikens AIK ...




Johan Löfstedt .. vad säger du?
Ska du, Blomberg och Joakim visa var skåpet ska stå ...
Ska du, Jocke och Blomberg visa varför ni är landslagsuttagna ...

Visst jag vet ...
Jag kan tabellen ...
Men ...


Men ...
Jag är helt lugn och övertygad.
Vi vinner ...
Vi kan inte förlora mot ett lag där spelarna heter: 
Stadde, Bella, Rasse ...
Jeppe, Tsaren, Mossan ...
Denken, Teppe å så en Rasse till ...
Vi vinner ...

Jocke v Crille ...
Mötet mellan målkungarna är mer ovisst ...
Crille v Jocke ...
51 mål v 37 mål ...
Ikväll kan den matchen sluta hur som helst ...
.. och den får sluta hur som helst ...
Bara det blir en gul hemmaseger ...
.. och det blir det ju ...

Sa jag det?
Sa jag att matchen startar 16:00.
Det är ju Trettondagsafton ...
Hrmf ...
Tretton ...
Tretton har alltid var "di gules" lyckotal ...
Godnatt jord, sa väl han Ivar Lo ...
Go'natt SAIK, säger jag ...

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar