20 februari 2018

Dagens Nystan


Vi gav dom en riktig näsbränna i söndags ...
Vi vann den viktiga andra kvartsfinalen.
Vi kvitterade till 1-1 i matcher.
Ikväll är det dags igen!
Kvartsfinal nummer 3 på Zinken.
Helt klart blir det kamp om ytorna även ikväll.
Det ha varit två tuffa föreställningar ...
Klart är att VBK:s Philip Lennartsson är avstängd i två matcher till och ...
.. Hammarbys Christoffer Fagerström är avstängd i väntan på utredning ...


Hammarbys tränare är mycket irriterad, vilket han självklart får vara ...
.. men jag ogillar starkt hans uttalande: "Nu är det krig" ...
Tycker ledarna måste sansa sig och visa spelarna vilken nivå vi ska ligga på!!
Nåväl.
Det jag gillar är Vetlanda-Postens Fredrik Johanssons rubrik ...


Då får vi verkligen hoppas att det blir snöfritt.
Snöfritt och en knotterfri is ...
Vi får hoppas på blankis .. för då vinner gulsvarta Vetlanda BK ...
Sanna mina och Johanssons ord ...

Mitt tips ikväll .. 4-6 ...
Vi vinner för jag har halsduken på mig och ...
.. att vi likt i söndags är påkopplade från start och ...
.. att vi nu har bättre koll på Jesper Jonsson ...


Vem blir kvällens hjälte???


Kämpa VBK ...
KÄMPA ...

Sa jag det?
Sa jag att sånt här gillar jag.
Det är bandy det ...
Spelarna i VBK sponsrar en del av supportrarnas resa till Zinken ikväll ...
– Som tack för stödet vid matchen i dag och under säsongen vill vi spelare och ledare hjälpa våra kära supportrar att ta sig upp till Stockholm, säger målvakten David Borvall.

.. och hur det än slutar ikväll ...
På torsdag är det en ny match i Sapa Arena ...


***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar